Strokovna srečanja ravnateljic in ravnateljev vrtcev
XXVII. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev
11. in 12. oktober 2021, Grand hotel Bernardin, Portorož
Gradivo
Predavanje Alme Harris
Odkrita neposrednost (povratne informacije) in vodenje
Ravnateljeva vloga pri krepitvi odpornosti in prožnosti v VIZ – izročki, vaja, vprašalnik
Napovedi predavanj in vodenih razprav
dr. Alma Harris, Univerza Swansea, Združeno Kraljestvo: Vodenje po pandemiji
Članek COVID 19 school leadership in disruptive times
mag. Polona Šoln Vrbinc, mag. Brigita Mark in Vida Starič Holobar, Ministrstvo za izobraževanjem znanost in šport: Pregled novih sistemskih rešitev, ki podpirajo predšolsko vzgojo otrok iz ranljivih skupin
razprava bo ponovljena štirikrat
Vse družbene spremembe se običajno najprej odrazijo v vrtcih, ki morajo kot prvi v vertikali vzgoje in izobraževanja ustrezno odreagirati na nove izzive. Otroci v vrtce prihajajo iz različnih socialnih in družinskih okolij, ki neredko zaradi specifičnosti in nespodbudnosti predstavljajo zanje tveganje za njihov nadaljnji razvoj in uspešno vključevanje v sistem vzgoje in izobraževanja. V akademskih krogih je moč zaslediti prepričanje, da se razvitost družbe ne meri po višini BDP, ampak po njenem odnosu do najšibkejših in ranljivih skupin državljanov. Diskusijska skupina bo torej namenjena razpravi vključevanju otrok iz ranljivih skupin, pri čemer se bomo osredotočili na novosti sistemske ureditve položaja otrok s posebnimi potrebami, otrok, ki v letu pred vstopom v šolo še niso bili vključeni v vrtce in otroke priseljencev, za katere se sistemske rešitve šele nakazujejo.
Nives Zore, dr. Petra Štirn Janota, Zavod RS za šolstvo: Izhodišča za prenovo kurikula za vrtce
razprava bo ponovljena štirikrat
Ekspertna skupina na Zavodu RS za šolstvo, ki jo sestavljajo predstavniki fakultet, predstavniki vrtcev (ravnatelji in praktiki) ter svetovalke za predšolsko vzgojo, je oblikovala Izhodišča za prenovo kurikula za vrtce. Namen Izhodišč za prenovo Kurikuluma za vrtce je aktualizirati in podati predloge za dopolnitev vsebine sedanjega kurikula (cilje, načela, temeljna vedenja o razvoju otroka in učenju v predšolskem obdobju in področja dejavnosti) v skladu s sodobnimi teoretskimi pogledi na otroka, njegov proces učenja in na vlogo odraslega, ki spremlja otroka in svoje delo. Pri tem smo upoštevali ugotovitve mednarodnih in slovenskih raziskav s področja razvoja in učenja predšolskega otroka ter predšolske vzgoje in njenega pomena za družbo ter aktualna mednarodna priporočila za področje predšolske vzgoje.
dr. Vinko Logaj, dr. Mihaela Zavašnik, mag. Vlasta Poličnik, Zavod RS za šolstvo: Prihodnost profesionalnega razvoja ravnateljev: v iskanju možnosti in priložnosti vključevanja ravnateljev v oblike podpore Šole za ravnatelje
razprava bo ponovljena štirikrat
Ravnatelji in direktorji vzgojno-izobraževalnih zavodov se soočajo s številnimi vsakodnevnimi in razvojnimi izzivi, pričakovanji ter zahtevami različnih deležnikov. Znanstvena in strokovna literatura ter vsakdanja praksa potrjujeta, da kakovostno ravnateljevanje zahteva visoko stopnjo znanj in spretnosti ter razvit nabor osebnostnih in medosebnih spretnosti ravnateljev in direktorjev. Hkrati obstaja strokovni konsenz, da vseživljenjsko učenje za vodenje vpliva na izboljšanje znanja in spretnosti vodij, kar posredno prispeva k boljšemu in učinkovitejšemu vodenju strokovnih delavcev ter v logičnem sosledju na poučevanje in učenje v razredu ter dosežke učencev. Pri načrtovanju oblikovanja možnosti in priložnosti profesionalnega razvoja ravnateljev in direktorjev je ključna hkratna podpora vodenju (procesu ravnateljevanja) in vodji (ravnatelju), uravnoteženje individualnih, skupinskih in množičnih oblik podpore, usmerjenost v prednostna področja vodenja, postopnost (z vidika izkušenj) ter prožnost vsebin (glede na aktualne razmere in okoliščine). V luči epidemije Sars-CoV-2, prehoda na drugačno organizacijsko obliko (v okviru ZRSŠ) in novo programsko shemo Evropskih strukturnih skladov, želi Šola za ravnatelje še naprej ohranjati in krepiti svojo dosedanjo vlogo v skladu z najnovejšimi trendi na področju vodenja v izobraževanju ter skupaj z ravnatelji in direktorji vzgojno-izobraževalnih zavodov nadgraditi dejavnosti v celovito podporo vodenju v vzgoji in izobraževanju. Izhodišče razprave bo model podpore vodenju v vzgoji in izobraževanju, kjer bomo udeležencem predstavili programsko shemo in druge oblike načrtovane podpore ter smer razvoja. V nadaljevanju bomo spodbudili razpravo in kritično presojo predloga modela, saj menimo, da vključevanje ravnateljev in direktorjev v načrtovanje in oblikovanje ter sodelovanje z njimi predstavlja osnovo za kakovostnejši razvoj vodenja na individualni, organizacijski in sistemski ravni.
mag. Branka Likon, mag. Katja Arzenšek Konjajeva, Zavod RS za šolstvo: Odkrita neposrednost (povratne informacije) in vodenje
razprava bo ponovljena dvakrat prvi dan
Namen delavnice je osvetlitev vloge ravnatelja kot pedagoškega vodje in vključevanje strokovnih delavcev pri uresničevanju ciljev za izboljševanje pedagoškega procesa skozi strokovno razpravo med ravnatelji. Eden od ciljev je oblikovanje izhodišč za sodelovanje zaposlenih pri oblikovanju konkretne in uporabne povratne informacije o doseženih izboljšavah. Izpostavljen bo pomen pregleda aktualnega stanja in dejavnosti, opredelitev pogojev, želja in potreb. Vodenje je bilo vedno zahtevno. To še posebej velja v času različnih sprememb, ki jih doživljamo danes. Ob vedno novih izzivih postaja vloga vodje pri usmerjanju in podpori strokovnih delavcev še bolj pomembna. Tako je potrebno hitro odzivanje ravnatelja ob upoštevanju okoliščin in pridobljenih informacij. V ospredje se postavi pomen sodelovanja, hkrati pa individualiziran pristop. Ob tem se poudari pomen povratne informacije od drugih in iz dela. Na delavnici bomo osvetlili vlogo ravnatelja v času pogostih sprememb. V uvodu bo predstavljen koncept pomena načrtovanja in dajanja povratne informacije ter dimenzija odločnosti in odkritosti pri vodenju z zaposlenimi. Sledi razmislek in razprava o izzivih, ki se pojavljajo pri vodenju z zaposlenimi za zagotavljanje kakovostnega pedagoškega procesa. Spregovorili bomo tudi o izzivih, ki se nanašajo na normativno in formalno (zakonsko opredeljeno) obveznost spremljanja vzgojno-izobraževalnega dela vzgojiteljev oziroma učiteljev ter o tem, na kakšen način lahko to obveznost povežemo z razvojem različnih oblik sodelovanja zaposlenih in njihovega soustvarjanja učeče se skupnosti. Osvetlili bi tudi izziv digitalizacije in s tem povezanih nalog pedagoškega vodenja.
dr. Tatjana Ažman in Lea Avguštin, Zavod RS za šolstvo: Ravnateljeva vloga pri krepitvi odpornosti in priložnosti v vzgojno-izobraževalnem zavodu
razprava bo ponovljena dvakrat drugi dan
Evropska komisija je že leta 2017 kot prednostno nalogo izpostavila krepitev odpornosti in prožnosti na vseh družbenih ravneh. Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj je objavila dokument Teachers’ wellbeing (2020), v katerem je zarisala okvir krepitve odpornosti in prožnosti sistemov (politik), vodij in strokovnih delavcev ter učencev. Odpornost in prožnost je prepoznana kot eden od devetih sestavnih elementov življenjske kompetence tudi v dokumentu Life Comp (Evropska komisija 2020).
Na delavnici bomo uvodoma utemeljili ključne pojme in predstavili podatke iz aktualnih raziskav o počutju ravnateljev. Udeležence bomo seznanili s ključnimi dejavniki, ki spodbujajo oziroma ovirajo odpornost in prožnost na delovnem mestu. V razpravi bomo osvetlili in utemeljili odpornost in prožnost v luči družbenih okoliščin, pomena dobrega počutja in dejavnikov, ter ravnateljeve vloge pri krepitvi odpornosti in prožnosti v šoli oz. v vrtcu. V teoretičnem delu bo predstavljen celovit konceptualni okvir, ki se dotika štirih ključnih dimenzij odpornosti in prožnosti: kognitivne, subjektivne, telesne in duševne ter socialne. V nadaljevanju bo sledil razmislek ter razprava o izzivih na individualni in na organizacijski ravni, ki se na tem področju pojavljajo. Udeleženci bodo s pomočjo vprašalnika ocenili svojo stopnjo odpornosti in prožnosti ter izmenjali primere dobrih praks za raziskovanje, ozaveščanje ter krepitev odpornosti in prožnosti strokovnih delavcev. Razpravo bomo spodbujali z vprašanji in delovnim gradivom.
Kulturni program: Marko Hatlak solo
Harmonikar Marko Hatlak se na tujih in domačih koncertnih odrih pojavlja od leta 2000. Izkušnje, ki jih je pridobival skozi različne projekte in žanre, združuje v solističnem koncertu, ki je Hatlakov temeljni kamen. Ravno preplet raznolikih skladb v enem večeru daje koncertu prav poseben čar, saj poslušalec doživi harmoniko kot širok instrument. Tako v enem trenutku zazvenijo energične melodije v tango ritmu, nato z ljudsko glasbo prepotujemo skrite kotičke Balkana od severnih obronkov do južnih meja. Z baročno in sodobno glasbo, ki sta bili glavni temi njegovega dolgoletnega študija v Nemčiji, pa se odprejo neizmerne globine harmonij skladateljskega genija J.S. Bacha in inovativne kompozicije današnjega časa.
Dodatne informacije: petra.weissbacher@solazaravnatelje.si
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
XXVI. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev: Kompetence za vodenje v spremenjenih razmerah
12. in 13. oktober 2020
Srečanje je bilo izvedeno na daljavo, v sodelovanju z Arnesom.
Dostop do e-učilnice in ključ za vpis: vrtci 2020
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
XXV. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev: Vzgoja in izobraževanje v Republiki Sloveniji danes – kako pa jutri?
14. in 15. oktober 2019, Grand Hotel Bernardin, Portorož
Sonja Jeram: Hrup in zdravje v vrtcih
Erna Žgur: Prvine terapevtske in specialno-pedagoške podpore pri učenju samostojnosti otrok
Špela Reš: Nevarnosti prekomerne uporabe spleta
Alenka Flander: program Erasmus +
Nada Požar Matijašič: Eurydice poročilo
Uprizoritveno predavanje Cirkus Škrlec!
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
XXIV. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev: Učenje v središču
15. in 16. oktober 2018, Grand hotel Bernardin, Portorož
Napovedi predavanj, simpozijev in kulturnega programa
Jelka Lavrih Sztajnbok, Team Training: Skrita vrednost vrednot za ravnatelje
Gradivo simpozija Vodstveni timi? Zakaj pa ne?: Šola za ravnatelje, Vrtec Bled, Vrtec Tržič, poročilo simpozija
Gradivo simpozija Stopimo skupaj za beremo skupaj: dr. Sabina Fras Popović, dr. Ljubica Marjanovič Umek, Petra Potočnik
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
XIII. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev: Vodenje za spodbudno in varno učno-vzgojno okolje
16. in 17. oktober 2017, Grand hotel Bernardin, Portorož
Gradivo srečanja
- Gradivo za udeležence
- dr. Igor Saksida: Bralni dogodek v vrtcu in načela razvijanja pismenosti
- Komisija za preprečevanje korupcije:
predavanje,
Ocena korupcijskih tveganj in tveganj za kršitev integritete v slovenskih osnovnih in srednjih šolah ter priporočila šolam glede upravljanja identificiranih tveganj
Priporočila komisije za upravljanje s posameznimi tveganji v osnovnih in srednjih šolah - simpozij Etične dileme ravnatelja
- simpozij Kako prehajajo otroci iz iz vrtca v osnovno šolo v primerjavi z vrstniki v drugih šolah?
Povzetki simpozijev
- Krajši programi – dodatna možnost, nova priložnost
- Kako prehajajo otroci iz vrtca v osnovno šolo pri nas v primerjavi z vrstniki drugih držav?
- Etične dileme ravnatelja
- Želimo varno okolje brez konfliktov?
- Preprečevanje in obvladovanje nalezljivih bolezni s cepljenjem in drugimi ukrepi
- Razvojni projekti v podpori inkluziji
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada.
XXII. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev: Otrok v učnem okolju 21. stoletja
17. in 18. oktober 2016
GRADIVO
- dr. Ljubica Marjanovič Umek, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani: Otroška igra kot kontekst za razvoj in učenje govora malčkov in otrok
- dr. Robi Kroflič, Filozofska fakulteta, Univerza v Ljubljani: Mnogoterost učnih okolij v sodobnem vrtcu
- dr. Boro Štrumbelj, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport: Enakopravnost, pravičnost, poštenost
- Nataša Bucik, Ministrstvo za kulturo: Kulturno-umetnostna vzgoja – področje, ki povezuje
- Tadeja Kvas Majer, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano: Projekt Tradicionalni slovenski zajtrk
Srečanje je financirano iz sredstev Evropskega socialnega sklada in Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport.
XXI. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev, Prenos znanja in ustvarjalnosti – ustvarjalnost in inovativnost
19. in 20. oktober 2015, kongresni center Grand hotela Bernardin, Portorož
- Ineke Litjens, OECD: Spremljanje kakovosti v vzgoji in varstvu predšolskih otrok – predstavitev študije Starting Strong IV, slovenski PPT/angleški PPT
- mag. Tomaž Perše in mag. Simon Starček, Finančna uprava Republike Slovenije: Pomen zgodnjega finančnega in davčnega opismenjevanja otrok
- dr. Jure Škrbec, Komisija za preprečevanje korupcije: Različni vidiki zagotavljanja integritete na področju VIZ
- Boris Gramc, Komisija za preprečevanje korupcije: Različni vidiki zagotavljanja integritete na področju VIZ
- Andreja Goetz in Petra Gajžler, Animateka: Prvi koraki k spoznavanju in ustvarjanju animiranega filma
- Liljana Plaskan, Vrtec Litija: Ustvarjalno vodenje – pogoj za kreativnost in inovativnost zaposlenih
- Nives Zore, mag. Janja Cotič Pajntar, Fanika Fras Berro, Marija Sivec, mag. Mariza Skvarč in mag. Andreja Čuk, Zavod RS za šolstvo: Izzivi za kakovost vrtcev danes in jutri
- Sebastjan Čagran: Povezani za ustvarjalnost
XX. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev
6. in 7. oktober 2014
- dr. Maša Vidmar, Pedagoški inštitut in Nada Požar Matjašič, Ministrstvo za izobraževanje znanost in šport: Pomembni podatki o vzgoji in varstvu predšolskih otrok v Evropi 2014
- mag. Borut Čampelj, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Maja Vičič Krabonja in Kristjan Perčič, Zavod Antona Martina Slomška in Mihajela Črnko, Inštitut Jožef Štefan: Izzivi odprtih učnih okolij
- Nataša Bucik, Ministrstvo za kulturo, Nada Požar Matijašič, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Špela Kuhar in Barbara Viki Šubic, Center arhitekture: Vloga VIZ pri prostorskem opismenjevanju – načrtna in kakovostna kulturna-umetnostna vzgoja
XIX. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev
7. in 8. oktober 2013
XVIII. strokovno srečanje ravnateljic in ravnateljev vrtcev
8. in 9. oktober 2012
Srečanji sta bili financirani iz sredstev Evropskega socialnega sklada.