Šola za ravnatelje je del Zavoda RS za šolstvo (zrss.si).

SPRETNOSTI MEDOSEBNEGA KOMUNICIRANJA

Kakovost komuniciranja neposredno vpliva na kakovost posameznikovega življenja. Je ena bistvenih socialnih spretnosti, ki vplivajo na oblikovanje in vzdrževanje socialnih stikov ter dobrih medosebnih odnosov. Narava dela v vrtcih in šolah strokovne delavce postavlja v neposredno medosebno interakcijo in komuniciranje tako s sodelavci, otroki, starši, predstavniki lokalnih skupnosti in drugimi deležniki.  Kakovost življenja in dela v šolah in vrtcih  torej v veliki meri definira prav spretnost komuniciranja. Vsako spretnost  je mogoče izboljšati z ozaveščanjem njenega pomena in posledic, z zavedanjem o vlogi individualnega  vedenja, ki je ciljno naravnano, med seboj povezano, ustreza posamezni situaciji in se ga je mogoče naučiti in kontrolirati. V procesu komuniciranja, v medosebni interakciji gre torej za proces, v katerem je  odziv vsakega posameznika odvisen od odzivov drugih udeležencev.

Program usposabljanja za delavce šol in vrtcev ponuja razmislek o pomenu učinkovitega komuniciranja za dobre medosebne odnose, poglobitev znanja o vplivih besedne in nebesedne komunikacije na vsakdanje delo, o tem, kaj je asertivno komunikacijsko vedenje in katera so načela podajanja ter sprejemanja povratne informacije. Ob vseh teoretičnih izhodiščih pa bo pomembno predvsem druženje vseh delavcev šole, da bi razmislili o močnih in šibkih področjih pri komuniciranju v  šoli/vrtcu in zasnovali aktivnosti za spremembe na tem področju.